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Serge Carrier

Unité : École supérieure de mode ESG UQAM

Poste : Professeur

Langues : Français / Anglais

Courriel :

Téléphone : (514) 987-3000 poste 1017

Local : DM-1325

Domaines d'expertises

  • TI dans la mode/habillement
  • Normalisation des tailles
  • Commercialisation de la mode

 

Informations générales

Cheminement académique

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Liens d’intérêt

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Unités de recherche

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Projets de recherche en cours

  • Cefrio--PME 2.0

    Recherche sur l'utilisation des TI dans la mode/habillement

Partenaires (organismes, entreprises)

  • Vestechpro
  • Cefrio

Affiliations externes principales

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Enseignement et supervision

Cours

Direction de thèses et de mémoires (Depuis 2006) et d’essais doctoraux (depuis 2014)

  • Germain, Anne-Marie. (2013). Les comportements d'achat et le cycle de vie des ménages canadiens. (Mémoire de maîtrise). Université du Québec à Montréal. Récupéré d’Archipel, l’archive de publications électroniques de l’UQAM. http://www.archipel.uqam.ca/5618.

  • Jean, Stéphane. (2008). L'impact de la promotion des ventes sur le processus décisionnel d'achat des femmes francophones de la génération du baby-boom lors de l'achat de vêtements. (Mémoire de maîtrise). Université du Québec à Montréal. Récupéré d’Archipel, l’archive de publications électroniques de l’UQAM. http://www.archipel.uqam.ca/1767.

Publications

Publications

  • Livres

    Faust M.E, Carrier S. (TBP 2014) Editor for Designing apparel for consumers: the impact of body shape and size, Woodhead Publishing, Sawston UK, p.

  • Chapitre de livre

    Robinet P., Carrier S. (TBP 2014) ¿ Segmenting male consumers by body shape in apparel marketing (based on the results of the French sizing survey) in Apparel Design, Woodhead Publishing, Saston UK, XXX p.

    Faust M.E., Carrier S. (2011) « Three dimensional (3D) body scanning and visualization: Generation Y body perception and virtual visualization (Chap. 12 Computer Technology for Textiles and Apparel, Woodhead Publishing, Sawston UK, 392 p.

    Faust M.E., Carrier S. (2009) ¿3D Body scanning's contribution to the use of apparel as an identity construction tool¿ in Duffy V.G. Digital Human Modeling, HCII 2009, LCNS 5620, pp. 19-28 http://springerlink.com/content/1304176mm7774062/fulltext.pdf

    Faust M.E., Carrier S. (2009) ¿Discard one size fits all labels! New Size and Body Shapes labels are coming! Way to achieve Mass Customization in the apparel industry¿ in Piller F.T. & M.M. Seng , Handbook of Research in Mass Customization and Personalization, Vol 2, No xx , World Scientific Press, pp. 771-812

  • Articles scientifiques

    Faust M.E., Carrier S (2010) ¿Women's wear sizing: a new labelling System¿ in Journal of Fashion Marketing and Management, Vol 14, Iss. 1, pp. 88-126

    Carrier S., Faust ME. 2009. ¿What is your target market's size and shape¿ in Advances in Production Engineering & Management, Vol. 4, No 1, pp 5-19

    Faust ME, Carrier S (2009) ¿A proposal for a new size label to assist consumers in finding clothing which fits¿ in Textile Research Journal, Vol. 79(16), pp. 1446-1458

    Marticotte F., Carrier S. (2009) « The aftermath of the latest labour conflict in the national hockey league: the impact on brand equity» in International Journal of Sport Marketing and Management, Vol 5, No 1/2, pp. 38-54

  • Autres publications

    Bellemare J., Carrier S., Baptiste P. (2013) « L'implantation du mass-customization : pourquoi tant de retard dans la mode et l'ahbillement » in Science et décisions marketing de la mode, Apr 9, Sorbone Paris FR

    Carrie S., Faust M.E. (2012) ¿An international size label¿ in Innovative solutions for sustainable development of textiles and leather industry, Jun 1-2, Oradea RO CD-ROM

    Faust M.E., Carrier S. (2012) ¿An international size label that suits everyone¿ in Fashion tales, June 7-9, Milan IT CD-ROM

    Bellemare J., Carrier S., Baptiste P. (2012) ¿ Role of configurator for Mass Customization Program in Fashion Apparel Industry¿in International Conference on Information Systems, Logistics and Supply Chain (ILS) 2012 CD-ROM

    Carrier S., Faust M.E.(2011) ¿How computer technologies may change the way women buy apparel¿ in Caman 2011, Wuhan (Chine)

    Beaudoin M, Carrier S. (2010) « Cogestion créateur-gestionnaire et commercialisation de produits mode-habillement » in ATM 2010, Sousse (TU), CD-ROM

    Faust M.E., Carrier S (2010) ¿Three Dimensional (3D) Body Scanner for Apparel Shoppers would make Commerce Easier¿ in International Conference on 3D Body Scanning Technology 2010, Lugano (SU) CD-ROM

    Carrier, S., & Faust, M.E. 2008. « End of the actual size label? Apparel smart fashion silhouette & size card designing for the future » in Textiles Future, Cary NC (http://www.tx.ncsu.edu/conferences/tfc2008/proceedings/)

    Carrier, S., & Faust, M.E. 2009. ¿ Time has come for academicians to question ourselves about ¿3D Body Scanner Technology, Pattern Making, Fashion Smart Card and Virtual Try-on¿ in Texeng, Manchester EN

    Faust, M-E. & Carrier, S. (2008). ¿Three dimension (3D) anthropometric age¿, Production and Operations Management Society (POM's) & Japanese Operations Management and Strategy Association (JOMSA), August 5-8, Tokyo, Japan. (CD ROM).

    Carrier S., Faust M.E. 2008 ¿What is your target market's size and shape?¿ in MCP-CE 08, NoviSad (Serbia), pp. 15-24

Communications

Communications

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Réalisations

Réalisations

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Distinctions

Prix et distinctions

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Services à la collectivité

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